فناوری و ارتباطات

فیسبوک موقتا تبلیغ ماسک پزشکی را ممنوع می‌کند

به‌دنبال سودجویی برخی افراد از وضعیت اضطراری پیش‌آمده به‌علت شیوع ویروس کرونا، فیسبوک قصد دارد تبلیغ هرگونه ماسک صورت در این شبکه‌ی اجتماعی را به‌طور موقت ممنوع کند.
به‌دنبال سوءاستفاده‌ی برخی افراد سودجو از شیوع ویروس کرونا و فروش ماسک با قیمت‌های نجومی، فیسبوک درصدد ممنوعیت موقت تبلیغ برای هرگونه ماسک است.
راب لیترن، مدیر بخش مدیریت محصولات فیسبوک، در توییتی دراین‌باره گفته است:
وضعیت  بیماری کووید ۱۹ را در پلتفرم فیسبوک به‌دقت کنترل می‌کنیم. درصورت مشاهده‌ی هرگونه تلاش برخی افراد برای سوءاستفاده از وضعیت اضطراری پیش‌ آمده، تغییرات لازم را در سیاست‌های این پلتفرم اعمال می‌کنیم.
سازمان جهانی بهداشت به‌تازگی اعلام کرده است هجوم شهروندان برای خرید ماسک و سایر محصولات طبی، باعث کمبود تجهیزات محافظتی برای کارکنان مراکز صحی شده است و آن‌ها را درمعرض ویروس کرونا و سایر بیماری‌های واگیردار قرار داده است.
فیسبوک پیش‌ازاین اعلام کرده بود تبلیغات آن دسته از محصولات طبی را حذف می‌کند که به دروغ مدعی درمان بیماری کووید ۱۹ یا پیشگیری آن باشند. همچنین به‌گفته‌ی فیسبوک، تبلیغاتی که با هدف گمراه‌کردن کاربر قصد داشته باشند تعداد کالای تبلیغ‌شده را محدود جلوه دهند و حس اضطرار در افراد ایجاد کنند، از این پلتفرم حذف خواهند شد.
 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا