فناوری و ارتباطات

قابلیت جدید گوگل مپ برای ثبت جزئیات تأثیر کرونا بر فعالیت کسب‌وکارها

گوگل دستورالعملی برای صاحبان کسب‌وکارها منتشر کرده است که به آن‌ها کمک می‌کند درصورتی‌که روند فعالیتشان به خاطر ویروس کرونا تحت تأثیر قرار گرفته، اطلاعات کسب‌وکار خود را در گوگل مپ به‌روزرسانی کنند.
در حال حاضر باتوجه به شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای جهان، تمامی افراد در جوامع درگیر باید در جهت مقابله با گسترش ویروس اقدامات ویژه‌ای صورت دهند. این اقدامات می‌تواند شامل اجتناب از رویدادهای شلوغ و پرجمعیت، سفر نکردن به مناطق پرخطر، رعایت بهداشت شخصی و در صورت نیاز ماندن در خانه باشد. بااین‌حال ممکن است در شرایطی بیرون رفتن از خانه اجتناب‌ناپذیر باشد. خوشبختانه فناوری می‌تواند در این‌گونه موارد در جهت مقابله با ویروس کرونا بسیار کارساز باشد. گوگل مپ یکی از اپلیکیشن‌هایی است که می‌تواند در چنین موقعیتی کمک شایانی به افراد جامعه و همین‌طور کسب‌وکارها کند.
کاربردهای اپلیکیشن محبوب گوگل مپ تنها به مشاهده‌ی نقشه و مسیریابی خلاصه نمی‌شوند؛ بلکه می‌توانید از طریق آن مکان‌های جالب در اطرافتان را بشناسید و جزئیات بیشتری درباره‌ی کسب‌وکارهایی که با آن‌ها سروکار دارید بدست آورید. باتوجه به وضعیت این روزهای بسیاری جوامع و تأثیر پذیرفتن روند کاری بسیاری کسب‌وکارها از شیوع بیماری کووید ۱۹، گوگل مپ می‌تواند ابزار بسیار مناسبی برای در جریان گذاشتن مشتریان از شرایط جدید این دست کسب‌وکارها باشد.
گوگل به همین خاطر دست‌به‌کار شده و در بخش پشتیبانی خود صفحه‌ی جدیدی ایجاد کرده است که صاحبان کسب‌وکارهای تحت تأثیر قرار گرفته را برای این منظور راهنمایی می‌کند. البته برای به‌روزرسانی مشخصات کسب‌وکارها به هیچ‌گونه ابزار جدیدی نیاز نیست و گوگل تنها برای ترغیب آن‌ها، اقدام به انتشار این دستورالعمل کرده است.
طبق دستورالعمل‌های گوگل، کسب‌وکارها می‌توانند پروفایل خود را در بخش Google My Business به‌روزرسانی کنند و هرگونه اطلاعات ضروری را به مشتریانشان ارائه کنند.
مهم‌ترین به‌روزرسانی که صاحبان کسب‌وکارها می‌توانند انجام دهند به ساعت کاری مربوط می‌شود. درصورتی‌که شیوع بیماری منجر به کاهش ساعات کاری شده باشد بسیار مهم است که مشتریان از آن خبردار شوند.
همچنین درصورتی‌که کسب‌وکارها هرگونه اقدامات احتیاطی خاصی در نظر گرفته‌اند یا خدمات اضافه‌ای ارائه می‌دهند یا روند کاری آن‌ها با تأخیر مواجه شده می‌توانند بخش توضیحات کسب‌وکار خود را ویرایش و این موارد را ذکر کنند. امکان به اشتراک‌گذاری جزئیات بیشتر از روند فعالیت کسب‌وکار نیز با ارسال یک پست وجود دارد. این اطلاعات در گوگل مپ و همینطور بخش جست‌و‌جوی گوگل قابل مشاهده خواهند بود. به‌گفته‌ی گوگل، تغییرات انجام گرفته در پروفایل کسب‌وکارها پیش از انتشار عمومی بازبینی خواهد شد.
 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا