فناوری

پینترست ؛ شبکه اجتماعی جمع‌آوری ایده‌های خلاقانه افراد خوش‌سلیقه

پینترست برای افرادی که عاشق ایده و خلاقیت یا دنبال اینفوگرافیک و آموزش‌های کاربردی‌ هستند، ایده‌آل است. در پینترست می‌توانید مثل اینستاگرام چندین هزار فالوور داشته باشید و حتی برای کسب‌و‌کار خود تبلیغ کنید.

پینترست | اگر فرد خوش‌سلیقه و خلاقی هستید و از هیاهوی دنیای سلبریتی‌ها در اینستاگرام خسته شده‌اید، پینترست جایگزینی ایده‌آل برای شما است.
اگر از شما بپرسند یک شبکه اجتماعی نام ببرید که بیش از هر چیز بر اشتراک‌گذاری عکس متمرکز باشد، بدون شک می‌گویید اینستاگرام؛ که البته منطقی است. اینستاگرام نزدیک به یک میلیارد کاربر فعال در دنیا دارد که بیش از ۲۴ میلیون نفر آن‌ها ایرانی هستند.

پینترست

اما اینستاگرام تنها شبکه اجتماعی تصویر محور نیست. پلتفرمی به نام پیـنترست دقیقا از مجموعه‌ای از تصاویر تشکیل شده است که شاید حتی از عکس‌های منتشرشده در اینستاگرام زیباتر باشند. چرا؟
چون اینستاگرام کاربر را ترغیب می‌کند عکس‌های متعلق به خود را پست کند و این واقعیت تلخی است که تمام کاربران این شبکه محبوب اجتماعی، برخلاف آنچه خودشان فکر می‌کنند، مهارت زیادی در عکاسی ندارند؛ به همین خاطر، احتمال اینکه در اینستاگرام با انواع عکس‌های شخصی بی‌کیفیت و عاری از هرگونه اصل زیبایی‌شناختی روبه‌رو شوید، زیاد است.
پینترست جایی برای کشف و جمع‌آوری ایده‌های خلاقانه است
اما رسالت پینترست متفاوت است. این شبکه اجتماعی به جای ترغیب کاربر به اشتراک‌گذاری شاهکارهای عکاسی خود، به او فضایی می‌دهد تا شاهکارهای دیگران را مطابق با سلیقه و علایق خود جمع‌آوری کند؛ مثل کلکسیونی از ایده‌های خلاقانه و جذاب.
پینترست برای افرادی که عاشق ایده و خلاقیت یا دنبال اینفوگرافیک و آموزش‌های کاربردی‌ هستند، ایده‌آل است. در پینترست می‌توانید مثل اینستاگرام چندین هزار فالوور داشته باشید و حتی برای کسب‌و‌کار خود تبلیغ کنید. و راستی، در پینترسـت خبری از سلبریتی‌ها و حکمروایی مطلق آن‌ها نیست که به کاربران عادی مجال ابراز وجود نمی‌دهند.
اینجا هرکسی برای موفقیت و دیده شدن از شانس یکسانی برخوردار است؛ شاید به این خاطر که در پینترست این شما نیستید که دیده می‌شوید، بلکه علایق شما است که دیده می‌شود. و هرچه در جمع‌آوری تصاویر منظم‌تر و خوش‌سلیقه‌تر باشید، تعامل کاربران دیگر با مجموعه عکس‌های شما بیشتر می‌شود. در واقع می‌توان گفت پینترسـت جای افراد خوش‌سلیقه است.
اگر کنجکاوید بدانید پینترست دقیقا چیست، نحوه کار با آن چطور است و چه مزیت‌هایی نسبت به اینستاگرام دارد، با این مقاله همراه شوید.
مطالب مرتبط:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا