فناوری و ارتباطات

یوتیوب از بخش جدیدی در اپلیکیشن موبایل خود رونمایی کرد

یوتیوب به‌تازگی در اپلیکیشن موبایل خود بخش ترندها را با یک بخش جامع‌تر و کاربردی‌تری جایگزین کرده است.
یوتیوب به‌طور رسمی اعلام کرد که بنا دارد در اپلیکیشن اندروید و iOS خود، تب Trending را با تب جامع‌تری به‌نام Explore جایگزین کند. تب جدید مشابه تب ترندها محتوی ویدئوهای پربازدید این پلتفرم خواهد بود؛ اما در کنار آن دسته‌بندی‌های بیشتری نظیر گیمینگ، موسیقی، آموزشی و مد و زیبایی را هم در خود جای خواهد داد؛ بدین ترتیب کشف ویدئوهای جدید براساس موضوع برای کاربران آسان‌تر خواهد شد. ناگفته نماند که بخش ترندها به‌ طور کلی حذف نمی‌شود بلکه درون صفحه‌ی Explore دکمه‌ای برای آن در نظر گرفته خواهد شد. این به‌روزرسانی ظرف چند روز آینده در اپلیکیشن‌ یوتیوب برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS اعمال خواهد شد.
یوتیوب از حدود یک سال پیش اضافه کردن بخش Explore به اپلیکیشن‌ موبایل خود را مدنظر داشت و در این مدت مشغول بررسی و آزمایش آن بود.
تغییر نام تب ترندها، به یوتیوب این امکان را می‌دهد که ویدئوهای پرطرفدار یک دسته‌بندی خاص مثل موسیقی را در بخش مجزایی به کاربر نشان دهد. یوتیوب اعلام کرده است که به‌مرورزمان دسته‌بندی‌های بیشتری به این بخش اضافه خواهد کرد.
این اقدام علاوه بر موارد گفته‌شده، به یوتیوب این امکان را می‌دهد که بر معرفی هنرمندان و تولیدکنندگان نوظهور محتوا تمرکز بیشتری داشته باشد. به‌گفته‌ی یوتیوب این موارد قبل از ترندها به نمایش درمی‌آیند.
در گذشته بخش ترندها برای مدتی بین یوتیوبرها بسیار بحث‌برانگیز شده بود. این افراد معتقد بودند که یوتیوب ترجیح می‌دهد به‌جای ویدئوهای تولیدکنندگان محتوا که باعث منحصربه‌فرد شدن این پلتفرم می‌شوند، ویدئوهای مربوط به کانال‌های رسانه‌های سنتی مانند شبکه‌های تلویزیونی را در صفحه‌ی ترندها قرار دهد.
کاملا واضح است که یوتیوب با تخصیص بخش ابتدایی صفحه‌ی Explore به معرفی تولیدکنندگان نوظهور قصد داشته است که بخشی از این نگرانی‌ها را رفع کند.
سال گذشته، سوزان وویچیتسکی، مدیرعامل یوتیوب بر اهمیت قرار دادن محتوای معتبر و قابل‌اطمینان در بخش ترندهای یوتیوب تأکید کرده بود. به‌گفته‌ی او، این شرکت درباره‌ی سالم بودن ویدئوهای قرار گرفته در بخش ترندها بسیار حساس بوده و نمی‌خواهد ویدئوهایی حاوی محتوی بزرگسالانه و نامناسب به این بخش راه پیدا کنند. وویچیتسکی درعین‌حال اعتراف کرد که عملکرد این پلتفرم در زمینه‌ی قرار دادن ویدئوهای تولیدکنندگان محتوا در این صفحه باید بهبود پیدا کند. در همین راستا او قول داد که در آینده حداقل نیمی از ویدئوهای این بخش به تولیدکنندگان محتوا اختصاص یابد.
اقدام اخیر یوتیوب نشان می‌دهد که این شرکت قصد دارد کشف محتوای جدید براساس علایق را برای کاربران آسان‌تر کند و درعین‌حال ویدئوهای تولیدکنندگان محتوا را بیش‌ازپیش در معرض دید قرار دهد.
 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا