روستا نشینان

روستای کندوان ، روستایی زیبا در دل صخره ها، یکی از سه روستای صخره ای جهان

یکی از شهر های نزدیک به روستای کندوان، تبریز است. باید از تبریز به سمت اسکو حرکت کنید و در ادامه راه خود به سوی شهر اسنفجان راهی شوید

روستای کندوان یکی از سه روستای صخره ای در جهان، و از زیباترین جاذبه های گردشگری استان اذربایجان شرقی است.

روستای کندوان

روستای کندوان شهرت خود را به خاطر داشتن خانه هایی با معماری به سبک کندوی عسل است. کندوان در ۶۰ کیلومتری جنوب غربی شهر تبریز قرار دارد و یکی از روستاهای دهستان سهند و از توابع بخش مرکزی شهر اسکو است.

روستایی کندوان در گذشته در اثر فعل و انفعالات آتشفشانی کوه سهند به وجود آمده است و بر اثرگذشت هزاران سال تبدیل به یک منطقه خوش آب و هوا در این بخش شده است.

وجه تسمیه روستای کندوان به دلیل خانه‌ هایی است که در دل صخره‌ های بومی قرار دارند و شیوه معماری به کار رفته در ساخت آنها سبک بومی و صخره‌ ای است. کندوان با داشتن ویژگی ها خاص و معروف خود، نامش را در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسانده.

آدرس دقیق و فاصله تبریز تا روستای کندوان
یکی از شهر های نزدیک به روستای‌کندوان، تبریز است. باید از تبریز به سمت اسکو حرکت کنید و در ادامه راه خود به سوی شهر اسنفجان راهی شوید. ادامه مسیرتان در این راه را باید تا رسیدن به روستای کهنو در نظر بگیرید تا در نهایت به مقصد خود برسید.

روستای کندوان و تبریز در فاصله ای ۳۰ کیلومتری از یکدیگر قرار دارند و اسکو و کندوان نیز فاصله ای ۱۸ کیلومتری دارند.

چرا بازدید از روستای کندوان پیشنهاد می شود؟

روستای کندوان، یکی از سه روستای صخره ای جهان است و از میان این سه روستا تنها روستایی است که مردم از دیرباز در آن سکونت گزیده و زندگی می کنند. این روستا از آب و هوای بسیار تمیز و خنک برخوردار است و از میان خریداران بلیط هواپیما تبریز در فصل های بهار و تابستان بیشترین بازدیدکنندگان را دارد.

مردم آذربایجان شرقی، سایر شهرهای ایران و گردشگران خارجی که نام و آوازه روستای کندوان را شنیده‌اند، به بازدید از کندوان آمده و خود را با تماشای منظره جذاب و شگفت انگیز خانه‌های کندویی و کله قندی شگفت‌زده می‌کنند.

آب روستای کندوان خواص معدنی فراوانی دارد و برای بسیاری از بیماری های گوارشی مفید و موثر بوده و خاصیت درمانی دارد. کسانی که به این روستا سفر می کنند، از آب روستا برای عزیزان و دوستان خود به نیت شفا و درمان می برند. تماشای جریان زندگی مردم روستایی در آن خانه های عجیب و زیبا در دل کوه بسیار جذاب و جالب است. زندگی در این روستا به زیبایی جریان دارد و حتی گذراندن تنها یک روز در آن امید به زندگی را افزایش می دهد.

سوغاتی های این روستا تمامی ندارند و یکی از دیگری خوشمزه تر و متنوع تر هستند. از خوراکی های رنگارنگ گرفته تا صنایع زیبای دستی می‌توانید به عنوان سوغاتی از روستای کندوان تهیه کنید. عسل طبیعی، جزو اصلی ترین سوغاتی های این روستا است و کره محلی، خشکبار،گردو، بادام،دوشاب (شیره انگور)، ادویه جات، عرقیجات، کیف های دستباف سنتی، روسری‌های کلاقه‌ای، گلیم، جاجیم و … از دیگر سوغاتی های با ارزش روستای کندوان هستند.

پیشنهاد می شود بعد از خرید بلیط هواپیما و سفر به استان آذربایجان شرقی، حتما یک روز از سفرتان را به بازدید از روستای کندوان به همراه خانواده و دوستان اختصاص دهید و فرصت بازدید از این پدیده شگفت انگیز را به هیچ وجه از دست ندهید. چرا که پس از بازدید قطعا عاشق کندوان خواهید شد.

مطالب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا