فناوری و ارتباطات

فیسبوک، گوگل و توییتر، اخبار دروغین کشف درمان ویروس کرونا را حذف می‌کنند

فیسبوک و گوگل و توییتر با محتوای دروغینی که کشف درمان ویروس کرونا را تبلیغ کند، مقابله کرده و آن‌ها را حذف می‌کنند.

فیسبوک اعلام کرد که با ادعای دروغین پیرامون درمان ویروس کرونا و هر اطلاعاتی مرتبط با بحران صحی اخیر، مقابله خواهد کرد. ویروس کرونا اکنون در مرحله‌ی گسترش جهانی قرار دارد و هر روز بر تعداد قربانیان آن افزوده می‌شود. قرار گرفتن این موضوع در صدر اخبار جهان، گسترش اطلاعات غلط را نیز در فضای آنلاین به‌همراه دارد.


غول شبکه‌های اجتماعی، محتواهایی با ادعای دروغ یا تئوری‌های توطئه پیرامون ویروس کرونا را پاک می‌کند. سازمان‌های پیش‌گام جهانی صنعت سلامت، وظیفه‌ی برچسب‌گذاری و شناسایی محتوای دروغین را برعهده دارند؛ محتوایی که درصورت گسترش، برای افرادی که آن‌ را باور می‌کنند، خطراتی جدی به‌همراه خواهد داشت. کانگ زینگ جین، مدیر بخش سلامت فیسبوک، در یک پست وبلاگی خبر از تصمیم این شرکت داد و رویکرد فیسبوک را دراین‌زمینه جدی توصیف کرد.
جین می‌گوید محتوایی از شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک و سرویس‌های زیرمجموعه حذف می‌شود که روش‌های پیش‌گیری و درمان غیر اصولی را شرح می‌دهند.
به‌علاوه محتوایی که اطلاعات غلطی را پیرامون منابع درمانی و سلامتی ادعا کند نیز حذف خواهد شد. آن‌ها رویکردهای بررسی حقیقت و نظارت را بر اینستاگرام نیز توسعه خواهند داد که یکی از شبکه‌های اجتماعی زیرمجموعه‌ی مهم محسوب می‌شود. جین در ادامه توضیح می‌دهد، از این به بعد کاربرانی که روی هشتگ‌های مرتبط با ویروس کرونا کلیک می‌کنند، ابتدا با پنجره‌ی پاپ‌آپی حاوی اطلاعات صحیح و کاربردی روبه‌رو خواهند شد.
غول شبکه‌های اجتماعی تصمیم دارد تا منابع معتبر محتوایی را در انتشار اخبار پیرامون ویروس کرونا، اولویت‌دهی کند. آن‌ها به سازمان‌های منتخب امکان می‌دهند تا تبلیغات رایگان را در مسیر آموزش مردم در ارتباط با ویروس، در پلتفرم منتشر کنند. همچنین پست‌هایی که با اصول متخصصان سلامت همسو هستند و اطلاعات مفیدتری ارائه می‌کنند، به بالای فید خبری کاربران منتقل می‌شوند.
مدیر بخش سلامت فیسبوک در ادامه‌ی پست وبلاگی خود شرح می‌دهد که هنوز همه‌ی راهکارهای پیشگیرانه در کل پلتفرم اجرا نشده‌اند.
 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا