فناوری و ارتباطات

چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانیم؟ برای اینکه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانید، باید به چندین نکته توجه کنید. برای اطلاع از این موارد، در ادامه با ما همراه باشید. چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

وقتی زمزمه‌ی کسب و کار آنلاین شروع شد، کم کم هر کسب و کاری که تا پیش از این، فروش سنتی داشت، رویای ایجاد یک فروشگاه اینترنتی یا سایت را برای کسب درآمد بیشتر در سر پروراند. قضیه تا جایی پیش رفت که در حال حاضر شما می‌توانید هر چیزی که می‌خواهید از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در اینترنت با یک سرچ کوچک پیدا کنید. چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

از طرفی از آنجا که ما به عنوان کاربران گوگل، هنگام سرچ، تنها به صفحه‌ی اول گوگل توجه می‌کنیم و گشت و گذار میان صفحات دوم به بعد گوگل، در حوصله‌ی ما نیست( و البته از آنجایی که گوگل به صبر و حوصله‌ی ما توجه می‌کند!) درنتیجه اگر سایت شما در صفحات دوم به بعد باشد، عملا بازدیدی نخواهید داشت و نتیجه‌ی موردنظرتان را کسب نخواهید کرد. به همین دلیل باید کارهایی روی سایت‌تان انجام دهید که به مزاج گوگل سازگار باشد و صفحه‌ی اول خود را به شما بخشد. چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

اگرچه بحث سئو یا بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو بحث داغ این چند سال اخیر شد اما حدود بیست سال پیش مفاهیم درست سئو و بهینه سازی سایت و دیجیتال مارکتینگ، از دل تیمی برخاست که راس آن رضا شیرازی، مدیر سایت سئو ۲۴ بود. به قول رضا شیرازی سئو یک مسابقه میان شما، رقبا و گوگل است. البته موفقیت یک سایت اینترنتی فقط خدمات سئو نیست. عوامل زیادی وجود دارد که علاوه بر سئو، بر موفقیت سایت شما تاثیر می‌گذارند؛ مثلا:

انتخاب یک عنوان جذاب
چیزی که اول از همه باعث می‌شود، تا خواننده به خواندن مطلب شما ترغیب شود انتخاب یک عنوان جالب و هیجان برانگیز است تا کاربر را برای ادامه‌ی خواندن آن قلقلک دهد. چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

تگ TITLE یا عنوان اهمیت زیادی در رفتن شما به صفحه‌ی اول گوگل دارد. با انتخاب یک عنوان جذاب، نرخ کلیک شما بالا رفته و رتبه‌ی شما در گوگل بالاتر می‌رود. برای این کار می‌توانید در عنوان خود از اعداد استفاده کنید(مثلا ۱۰ روش کشتن مگس!(

در عنوان سعی کنید از کلمات کلیک خور استفاده کرده و عناوین تکراری با رقبایتان انتخاب نکنید. انتخاب عنوان پرسشی یا به طور کلی عنوانی مخالف سایر عناوین مثبت، توجه مخاطب را جلب کرده و درنتیجه گوگل هم به شما اعتبار می‌دهد. (مثلا : چگونه کسب درآمد دلاری شما را بدبخت می‌کند(

محتوا، محتوا و باز هم محتوا
اینکه در پیدا کردن کلمات کلیدی مربوط به موضوع‌تان، تمام تلاش خود را به کار می‌برید و مانند انشای مجید (اشاره به قصه‌های مجید)، هر دو کلمه در میان از آن‌ها استفاده می‌کنید، نتیجه‌ی عکس به شما خواهد داد و گوگل این کلمات را کلمات هجو درنظر می‌گیرد. چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

باید ببینید کاربر، موضوع انتخابی شما را با چه عناوینی بیشتر در گوگل سرچ می‌کند. روی هم معنی‌ها یا ترکیبات دیگر آن کلمه کار کنید. مثلا در این مقاله تمرکز روی کلماتی مانند صفحه‌ی اول گوگل، نتایج اول گوگل و .. است اما ممکن است کسی هم با سرچ کلماتی مانند سئو وب ۲۴، سئو، نیز به این مقاله راه پیدا کند.
برای پیدا کردن کلمات کلیدی می‌توانید از سایت‌ها یا نرم‌افزارهای مخصوص این کار کمک بگیرید. چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

پاراگراف اول شما بهتر است شامل کلمات کلیدی اصلی باشد و سپس از عبارات ترند استفاده کنید. زمانی که در گوگل عنوان اصلی خود را سرچ می‌کنید، ترندها را می‌توانید در انتهای صفحه اول گوگل به همراه کلمات کلیدی ببینید. چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

نگارش رباتی نداشته باشید
قطعا با سایت‌هایی روبرو شده‌اید که بعداز خواندن جمله‌ یا نهایتا پاراگراف اول آن را بسته‌اید. نگارش به سبک کتاب‌های دانشگاهی جواب نمی‌دهد. شما برای یک آدم می‌نویسید نه یک ربات! چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

جهت سفارش دعا اینجا را کلیک کنید        Telegram

جملات‌تان را کوتاه کرده و هر پاراگراف‌تان حدود۲۰۰ کلمه باشد. ترتیب استفاده از تگ‌ها را رعایت کنید. تگ اول که عنوان شما است همان تگ H1 است. پس از آن باید از تگ H2 استفاده کنید. مطلب خود را دسته‌بندی کرده و به زبان روان بنویسید تا خواننده به خواندن آن ترغیب شود.
استفاده از لینک‌های داخلی و خارجی

به کمک ابزارهای آنلاین، ببینید کدام صفحات سایت شما، کلیک خور بیشتری دارد از آن صفحات به صفحات دیگر سایت لینک دهید تا با کلیک بیشتر رتبه‌ی گوگل شما سایت شما بالا رود. اتصال صفحات داخلی سایت نیز باعث می‌شود کاربر مدت زیادی در سایت شما گشت و گذار کند. لینک‌های خارجی از دیگر سایت‌ها به سایت شما یا بالعکس داده می‌شود. البته لینک دهی شما به سایت دیگر برای شما تاثیر مثبتی نخواهد داشت. سعی کنید از سایت‌های قوی و پربازدید برای سایت خود لینک دریافت کنید. چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

از تبلیغات کلیکی استفاده کنید
بعد از اینکه سایت شما از نظر فنی، نگارشی و جذابیت تکمیل شد و سرعت لاکپشتی سایت را به سرعت موتور جت تبدیل کردید، سراغ تبلیغات بروید. تبلیغات کلیکی، تبلیغات گوگل و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی به بالارفتن سایت شما کمک می‌کند. از سایت‌های معتبر که تبلیغات کلیکی را انجام می‌دهند کمک بگیرید. اینطوری سرعت ورودی گوگل شما رشد کرده و جایگاه بهتری کسب می‌کنید. چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

تمام این موارد را می‌توانید به کسانی که این مسیر را طی کرده‌اند، و نتیجه‌ی مثبت را گرفته‌اند، بسپارید.

موضاعات مرتبط:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا