فناوری و ارتباطات

اقدام تازه گوگل؛ این شرکت تصاویر بیش از ۱۶ میلیون کیلومتر مسیر را در استریت ویو ثبت کرده است

گوگل در استریت ویو سرویس نقشه، ۱۶ میلیون کیلومتر مسیر تصویربرداری و نقشه‌ی ۹۸ درصد از مکان‌‌های سکونت مردم در جهان را نیز آماده کرده است.


تجهیزات تصویربرداری بزرگ روی خودرو به‌همراه لوگوی شرکت در نمای جانبی، آن را به المانی متمایز برای غول دنیای فناوری تبدیل می‌کند.
اهالی مانتین ویو، ۱۲ سال پیش قابلیت Street View را به سرویس نقشه‌ی خود اضافه کردند که جهان را از نمایی خیابانی عکس‌برداری می‌کند.
موترهای عکس‌بردار گوگل از آن زمان به سفرای گوگل در سرتاسر جهان تبدیل شده‌اند؛ خودروهایی که انواع مسیرهای شهری و فضاهای آزاد را برای ثبت تصاویر نقشه‌ای طی کرده‌اند.

گوگل در گزارشی تازه، آمار فعالیت تصویربرداری برای قابلیت استریت ویو را منتشر کرد. آن‌ها بیش از ۱۶ میلیون کیلومتر مسیر (برابر با ۱۰ میلیون مایل) را برای بهبود استریت ویو تصویربرداری کرده‌اند. طبق گفته‌ی گوگل، این عدد برابر با ۴۰۰ بار گشتن به‌دور زمین است.
در ادامه‌ی گزارش گوگل می‌خوانیم که سرویس نقشه‌برداری هوایی شرکت، Google Earth، اکنون تصاویری ماهواره‌ای را از بیش از ۹۳ میلیون کیلومتر مربع (۳۶ میلیون مایل مربع) از سطح زمین، در اختیار کاربران قرار می‌دهد. باتوجه به آمار جدید، گوگل موفق به نقشه‌برداری ۹۸ درصد از مساحتی شده است که مردم در آن زندگی می‌کنند.

گزارش این شرکت برای اولین‌بار مقدار مساحتی را مشخص می‌کند که سرویس‌های شرکت پیموده‌اند یا نقشه‌برداری کرده‌اند.
باتوجه به آمار جدید می‌توان چشم‌اندازی کلی از عملکرد سرویس گوگل مپس داشت. سرویس نقشه‌ی گوگل با بیش از یک میلیارد کاربر ماهانه، در میان محبوب‌ترین محصولات شرکت قرار دارد. به‌علاوه غول موتور جست‌وجو با استفاده از همین سرویس، تبلیغات منطقه‌ای را نیز به کاربران ارائه می‌کند.

لری پیج، هم‌بنیان‌گذار گوگل، در سال ۲۰۰۴ ایده‌ی استریت ویو را برای سرویس نقشه مطرح کرد.
از سویی هم اطلاع از آمار فعالیت گوگل در تصویربرداری از جهان فیزیکی، برای افرادی که نگران جمع‌آوری داده توسط این شرکت هستند، باعث افزایش نگرانی می‌شود. آن‌ها اعتقاد دارند غول موتور جست‌وجو اکنون اطلاعات زیادی درباره‌ی مردم، فعالیت‌های آن‌ها در فضای آنلاین و حتی محیط پیرامون‌شان دارد.
 
 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا