فناوری و ارتباطات

شناسایی بیش از ۳۰۰۰ متخلف قوانین رانندگی در استرالیا

با راه‌اندازی اولین دوربین‌های تشخیص استفاده از گوشی تلفن همراه در هنگام رانندگی، طی هفته‌ی اول این طرح در استرالیا، تخلف بیش از ۳۰۰۰ نفر شناسایی شد.
اولین دوربین‌های تشخیص گوشی تلفن همراه در جهان که اخیرا در ایالت نیوساوث ولز استرالیا راه‌اندازی شده‌اند، طی یک هفته توانستند بیش از ۳۳۰۰ نفر را که هنگام رانندگی از تلفن‌هایشان استفاده می‌کردند، شناسایی کنند.

البته رانندگان متخلف فعلاً جریمه نخواهند شد و فقط به آن‌ها اخطار داده می‌شود.
در مجموع ۳,۳۰۳ راننده با استفاده از دوربین‌های تشخیص تلفن همراه ثابت و سیار نصب‌شده در پشت تریلرها بین اول دسامبر تا ۷ دسامبر شناسایی شدند.
جریمه‌های ۲۳۷ دالری (۳۱۵ دالر در مناطق نزدیک مکتب) و ثبت پنج نمره منفی در گواهینامه از اول مارس ۲۰۲۰ اجرا خواهد شد. هم‌اکنون ۱۰ دوربین ثابت و سیار در جاده‌های ایالت یادشده نصب شده است و ۳۵ دوربین دیگر در سال‌های آینده اضافه می‌شوند.
اندرو کنستانس، وزیر راه ایالت نیوساوث ولز دراین‌زمینه گفت: روزانه حدود ۵۰۰ راننده متخلف با کمک این دوربین‌ها شناسایی می‌شوند.
اگرچه نیوساوث ولز نخستین ایالتی خواهد بود که از این دوربین‌ها برای تشخیص تخلفات مربوط به تلفن همراه در هنگام رانندگی بهره می‌برد، اما دوربین‌های تشخیص تلفن در سال ۲۰۲۰ در ایالت کوئینزلند نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.
فناوری دوربین مورد استفاده، اختراع فردی استرالیایی فارغ‌التحصیل دانشگاه ملبورن است که پس از کشته شدن دوستش توسط راننده‌ای که مظنون به استفاده از تلفن همراه بود، ساخته شد. الكساندر جانینک، مخترع دوربین‌های شناسایی تلفن همراه گفت:
برعکس تخلفاتی مانند سرعت غیرمجاز و رانندگی پس‌از مصرف مشروبات الکلی که هم‌اکنون به‌راحتی کنترل می‌شوند، هنوز راه‌حلی برای حواس‌پرتی راننده در هنگام رانندگی که باعث بروز حوادث و تصادفات جاده‌ای زیادی می‌شود، ایجاد نشده است.
حواسپرتی در هنگام رانندگی، چالشی بزرگ و جدید به شمار می‌رود و به قاتل مردم در جاده‌های ما تبدیل شده است.
 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا