فناوری و ارتباطات

کوچکترین اولترابوک دنیا رسما معرفی شد

شاید اینطور تصور شود که با وجود گوشی‌های با نمایشگر بزرگ و یا تبلت‌ها، دیگر لپ‌تاپ‌های با نمایشگر کوچک چندان کاربردی نیستند ولی این تصور اشتباه است و همه ما می‌توانیم با وجود سیستم‌عامل ویندوز و کنترل‌های گسترده روی این محصولات، همچنان از لپ‌تاپ‌های کوچک به عنوان یک گزینه عالی در محیط‌های خارجی یاد کنیم.

اینکه یک لپ‌تاپ کوچک با قابلیت‌های زیاد و البته راحتی حمل و نقل و همچنین وزن سبک داشته باشیم اتفاقی بسیار خوب است که متأسفانه در این زمینه محصولات مناسب زیادی در بازار وجود ندارند.
با این حال به تازگی محصولی از شرکت GPD عرضه شده که عنوان «کوچک‌ترین اولترابوک دنیا» برایش انتخاب شده و قصد دارد نوع نگاه به این قضیه را تغییر دهد.
نکته مهم در مورد یک محصول کوچک این است که توانایی پردازشی مناسبی داشته باشد تا بتوانیم به صورت واقعی برای مرتفع کردن همه نیازهای خودمان از آن استفاده کنیم. محصول جدید این شرکت GPD P2 Max نام خواهد داشت
این محصول جدیدی که در حال صحبت در مورد آن هستیم چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟ طبق اطلاعات منتشر شده این محصول یک لپ‌تاپ با نمایشگر ۸٫۹ اینچی لمسی با رزولوشن بسیار خوب ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل خواهد بود که در داخل از پردازنده Intel Core M3-8100Y به عنوان CPU استفاده خواهد کرد.
برای این لپ‌تاپ دو نسخه حافظه ۸ و ۱۶ گیگابایتی در دسترس است و می‌توان حافظه داخلی آن را نیز تا ۱ ترابایت به صورت کارت‌های SSD با فناوری NVMe سفارش داد.
برای درگاه‌های ارتباطی نیز روی این لپ‌تاپ دو پورت کامل USB-A در دسترس هستند که اگر طالب استفاده از دستگاه‌های جدیدتر باشید نیز می‌توانید آنها را به یک پورت USB-C موجود دیگر روی دستگاه متصل کنید؛ سیستم خنک‌سازی فعال مجهز به فن در داخل بدنه دستگاه جای گرفته است.
شرکت سازنده در نهایت این محصول جذاب را با وزن ۶۵۰ گرم طراحی و عرضه می‌کند و سیستم عامل پیش‌فرض مورد استفاده در آن نیز Windows 10 Home است.
 

موضاعات مرتبط:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا