فناوری و ارتباطات

۳۰ میلیون کاربر آمریکایی کماکان از شبکه‌ ۳G استفاده می‌کنند

آمارها نشان می‌دهد هنوز ۳۰ میلیون کاربر آمریکایی از شبکه‌ی اینترنت ۳G استفاده می‌کنند.
باوجودی که اخبار متعددی در مورد شبکه‌ی اینترنت پرسرعت نسل پنجم منتشر شده است و بسیاری از کاربران علاقه‌مند به اتصال به ۵G هستند، کماکان میلیون‌ها کاربر آمریکایی حتی از اینترنت نسل چهارم نیز استفاده نمی‌کنند و هنوز از ۳G استفاده می‌کنند.

مطالعه‌ی جدید OpenSignal نشان می‌دهد که تقریبا از هر ۵ کاربر آمریکایی یکی از آن‌ها از شبکه‌ی ۳G استفاده می‌کنند. درواقع حدود ۳۰ میلیون کاربر آمریکایی هنوز به شبکه‌ی ۳G وصل می‌شوند.
داده‌‌ها نشان می‌دهند که از ابتدای ماه ژوئیه تا ۲۸ سپتامبر OpenSignal داده‌هایی را جمع‌آوری کرد و متوجه شد که به سه دلیل اصلی، ۳۰ میلیون کاربر تنها از شبکه‌ی ۳G استفاده می‌کنند. تقریبا ۸۳ درصد از این کاربران طرح‌های اتصال به شبکه‌ی ۴G ندارند. ۱۳ درصد آن‌ها دسترسی به شبکه‌ی ۴G ندارند و درنهایت، ۴ درصد از این تعداد کاربر، دستگاهی با قابلیت اتصال به شبکه‌ی ۴G ندارند.
OpenSignal  تنها شرکتی نیست كه اقدام به جمع‌آوری چنین داده‌هایی کرده است
براساس اعلام انجمن سامانه جهانی ارتباطات سیار (GSMA)، اواخر سال گذشته میلادی، تقریبا ۲۰ درصد اتصالات بی‌سیم ایالات متحده هنوز ۳G بودند. داده‌های GSMA با تحقیقات و بررسی‌های اخیر OpenSignal کاملا مطابقت دارد.
خوشبختانه، اکثر این کاربران تنها با به‌روزرسانی طرح‌هایی که برای دستگاه خود از اپراتورهای مخابراتی تهیه می‌کنند، به‌راحتی می‌توانند به شبکه‌ی ۴G وصل شوند. اما ظاهرا حتی اپراتورهای مخابراتی نیز کاربران خود را ترغیب نمی‌کنند که چنین کاری انجام دهند.
 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا